Facebook grafik

Få en Facebook-side som følger klubbens røde tråd

Når vi taler om markedsføring kommer vi ikke uden om Facebook. Grundet dets store medlemsantal der dækker en aldeles alsidig gruppe af befolkningen, er Facebook uden tvivl dét sociale medie der er lettest og mest gunstig at markedsføre sig igennem. Her er der tale om platform hvor mange af klubbens brugere finder deres klubnyheder, men især også en platform hvor klubbens sponsorer bør blive eksponeret for at opnå den optimale effekt af sponsorarbejdet.

En dynamisk og effektiv platform

Facebook er en oplagt forlængelse af det klassiske sponsorprodukt, kendetegnet ved bandereklamen, der pryder de fleste sportsbaner. Til forskel fra bandereklamen, der kun når ud til et ganske begrænset antal tilskuere, er der med markedsføring via Facebook mulighed for, at du relativt nemt, med den rette strategi, får eksponeret dine sponsoraftaler til flere personer, og det endda på kortere tid, end en bandereklame nogensinde vil kunne formå at gøre.

Fordi Facebook er så banebrydende en platform når det kommer til agil, hurtigt og effektiv markedsføring, er det også essentielt, at der foreligger en tydeligt strategi for benyttelsen af det sociale medie. Samtidig bør klubbens profil på Facebook være så grafisk gennemgribende, let genkendelig og i tråd med klubbens øvrige identitet, at den bliver genkendelig for de lokale følgere, og samtidig kan gøre sponsorere stolte af at blive sat i sammenhæng med klubben. Alt dette, og meget mere til kan SportsSponsor hjælpe klubben med at realisere.